javascript - Trying to build a Chrome Cordova App, but navigator is undefined -


i'm building chrome cordova app, , in chrome app apis works fine, i'm trying more advanced things, such take picture or read accelerometer data.

my app works fine, navigator seems undefined.

here's snippet of code i'm trying access accelerometer:

 $scope.picture = function(){navigator.accelerometer.getcurrentacceleration( function (acceleration) {             alert('acceleration x: ' + acceleration.x + '\n' +                   'acceleration y: ' + acceleration.y + '\n' +                   'acceleration z: ' + acceleration.z + '\n' +               'timestamp: '      + acceleration.timestamp + '\n');         },function () {}); }     }); 

here's of relevant logcat information:

d/cordovalog(17498): chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/angular .min.js: line 86 : typeerror: cannot call method 'getcurrentacceleration' of und efined d/cordovalog(17498):     @ h.$scope.picture (chrome-extension://klfmkipmoapfodo emajgpobgjngbdejp/controllers.js:31:53) d/cordovalog(17498):     @ chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/ angular.min.js:166:92 d/cordovalog(17498):     @ chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/ angular.min.js:183:83 d/cordovalog(17498):     @ h.$eval (chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobg jngbdejp/angular.min.js:104:370) d/cordovalog(17498):     @ h.$apply (chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpob gjngbdejp/angular.min.js:105:121) d/cordovalog(17498):     @ htmlanchorelement.<anonymous> (chrome-extension://kl fmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/angular.min.js:183:65) d/cordovalog(17498):     @ htmlanchorelement.jquery.event.dispatch (chrome-exte nsion://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/jquery-1.9.1.js:3074:9) d/cordovalog(17498):     @ htmlanchorelement.elemdata.handle (chrome-extension: //klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/jquery-1.9.1.js:2750:28) i/chromium(17498): [info:console(86)] "typeerror: cannot call method 'getcurrent acceleration' of undefined i/chromium(17498):     @ h.$scope.picture (chrome-extension://klfmkipmoapfodoem ajgpobgjngbdejp/controllers.js:31:53) i/chromium(17498):     @ chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/an gular.min.js:166:92 i/chromium(17498):     @ chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/an gular.min.js:183:83 i/chromium(17498):     @ h.$eval (chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgjn gbdejp/angular.min.js:104:370) i/chromium(17498):     @ h.$apply (chrome-extension://klfmkipmoapfodoemajgpobgj ngbdejp/angular.min.js:105:121) i/chromium(17498):     @ htmlanchorelement.<anonymous> (chrome-extension://klfm kipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/angular.min.js:183:65) i/chromium(17498):     @ htmlanchorelement.jquery.event.dispatch (chrome-extens ion://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/jquery-1.9.1.js:3074:9) i/chromium(17498):     @ htmlanchorelement.elemdata.handle (chrome-extension:// klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/jquery-1.9.1.js:2750:28)", source: chrome-exten sion://klfmkipmoapfodoemajgpobgjngbdejp/angular.min.js (86) i/cordovalog(17498): found start page location: plugins/org.chromium.bootstrap/c hromeapp.html 

i understand i'll need use shim eventually, navigator work on mobile. i'm trying mobile use case working first.

figured out. (i've never used cordova before). apparently have install plugin in order access cordova features. know!

the fix was:

$ cordova plugin add org.apache.cordova.device-motion 

Comments

Popular posts from this blog

java - WrongTypeOfReturnValue exception thrown when unit testing using mockito -

php - Magento - Deleted Base url key -

android - How to disable Button if EditText is empty ? -